Šta muškarci u Srbiji žele?
„Vrste: vodič za razumevanje mladih muškaraca” je temeljna
studija „Discovery" kanala sprovedena nad 25.000 muškaraca starosti od 25
do 39 godina u 25 zemalja. Ovim istraživanjem o potrebama, navikama, željama i
stremljenjima mladih muškaraca današnjice obuhvaćena je i Srbija, kao i druge
balkanske zemlje.
Zanimljivo je da 89% srpskih muškaraca starosti od 25-39
godina smatra da je najbitnija stvar u životu postati otac i podizati porodicu,
što je rezultat daleko iznad evropskog proseka koji iznosi 54% i zapravo je
najviši od svih evropskih zemalja u kojima je istraživanje sprovedeno.
Istraživanje je sprovedeno u periodu od 2009. do 2010.
godine, a jedan od rezultata je da 68% srpskih muškaraca smatra da mogu isto
tako dobro da odgaje decu kao i što to mogu i pripadnice lepšeg pola.
Dve trećine, 69%, smatra da je pružanje emotivne podrške
članovima svoje porodice i provođenje vremena sa njima bitno kao i samo
zarađivanje, što je ponovo najviši procenat muškaraca širom Evrope koji
razmišljaju na ovaj način. Evropski prosek iznosi 54 %.
Studija se temelji na kvalitativnim i kvantitativnim
metodama sa ciljem da se otkrije čemu muškarci pridaju značaj, šta ih zanima, a
šta brine, kakve su im sklonosti i šta utiče na njihovo ponašanje i odluke.
Zemlje koje su obuhvaćene ovim istraživanjem su Srbija,
Slovenija, Velika Britanija, Rusija, Poljska, Švedska, Hrvatska, Bugarska,
Italija, Nemačka, Norveška, Holandija, Rumunija, Francuska, Španija i druge.
Kada su u pitanju posao i karijera, istraživanje „Vrste”
ističe da je čak 73% srpskih muškaraca koji su učestvovali u istraživanju
izjavilo da bi voleli da budu sami svoje gazde jednoga dana, u poređenju sa
prosečnim evropskim rezultatom od 62%.
U poređenju sa 75% Evropljana, čak 86% srpskih muškaraca
veruje da je zadovoljstvo i uživanje u poslu važno koliko i dobra zarada.
Ovo istraživanje pokazuje i da srpski muškarci smatraju da
im dobar fizički izgled omogućava da lakše izađu na kraj sa svakodnevnim
pritiscima, a 20% njih priznaje da sada više koriste preparate za negu nego što
su to činili pre nekoliko godina.
Čak 68% srpskih muškaraca smatra da su dobar spoljašnji
izgled i briga o njemu veoma važni, što je znatno iznad evropskog proseka na
ovu temu koji iznosi 49%. Ipak, čak 55% ispitanih muškaraca iz Srbije smatra da
se ne brine dovoljno o svom zdravlju, i da bi u tom smislu trebalo više da se
potrude.
„Mladi muškarci su pod sve većim pritiskom da izgledaju
dobro. Sa svih strana su bombardovani slikama idealnih muškaraca koji
besprekorno izgledaju, a zabeležen je i porast u dostupnosti i pristupačnosti
kozmetičkih preparata i odeće. Sve to znači da u današnje vreme mladi muškarci
troše više vremena i novca na svoj izgled nego ikada ranije,“ kaže Kristijan
Kurc, direktor Odeljenja za istraživanja kompanije „Discovery Networks” za
Evropu, Bliski istok i Afriku, sektor tržišta u razvoju.
„Širom Evrope uočavamo generaciju koja je itekako svesna
svog tela i izgleda. Ovo je posebno prisutno u urbanim područijima, a beležimo
i povećanu želju za dobrim izgledom kod muškaraca orijentisanih na karijeru.”
Procenat onih koji vole da izazivaju pažnju je 30 %, što je
iznad evropskog proseka koji iznosi 25 %.
Ovo istraživanje takođe pokazuje da mladi muškarci iz Srbije
žele da ih okolina doživi kao dobro obaveštene i to čak 79% njih, što je sličan
rezultat evropskom proseku koji iznosi 74%, pri čemu im je veoma bitno da su
informisani o najrazličitijim mogućim temama.
„Želja da se bude dobro informisan je oduvek bila prisutna,
ali je to nesumnjivo postalo lakše sa pojavom interneta, kao i zahvaljujući
kanalima čiji su programi istovremeno i zabavni i edukativni”, objasnio je
Kristijan Kurc.
“Što stručnije i veće znanje posedujete, veće su šanse da
ćete se istaći. Sada je zvanično poželjno da budete ekspert, pa čak i štreber.“
Većina mladih muškaraca u u Srbiji vole da ih ljudi doživljavaju kao stručnjaka
za pojedine oblasti – 66%, dok je evropski prosek 62%.
Istraživanje „Discovery” kanala “Vrste” pokazuje da se mladi
Evropljani mogu svrstati u četiri različite kategorije. To su ”Moderni i
sposobni”, ”Ja i samo ja”, “Hranitelj pod pritiskom” i ”Bez obaveza”.
U grupu ”Moderni i sposobni” spada najveći broj srpskih
muškaraca, čak 58%, što je znatno više od evropskog proseka koji iznosi 42%.
Pripadnici ove grupe su porodično orijentisani i, kada imaju decu, veoma su
posvećeni očevi. Imaju savremene poglede na uloge polova i žele da budu uvek
dostupni očevi. Nastoje da imaju ispunjene živote sa mnogo različitih
dešavanja, ali trude se da ih sve izbalansiraju.
Grupi ”Bez obaveza” pripada samo 14% mladih srpskih
muškaraca što je rezultat sličan evropskom od 17%. Pripadnici ove grupe ne žele
nikakvu odgovornost u životu. Ne žele brak i decu u ovim godinama (25-39), a ne
brinu se mnogo ni o karijeri. Ne izlažu se bilo kakvim pritiscima, a njihov životni
moto bi mogao da bude “živi danas, a o tome šta će biti sutra razmišljaćeš
drugi put”.
U grupu ”Ja i samo ja” spada samo 10% mladih muškaraca iz
Srbije, što je zapravo mnogo niži procenat od evropskog proseka od 24%. Oni
stavljaju sebe i svoje potrebe ispred svega ostalog. Zapravo, oni nisu spremni
da se skrase, ožene, imaju decu u ovim godinama (25-39), ali su dosta različiti
od pripadnika grupe ”Bez obaveza”.
Često im je posao glavni prioritet. Ponekad je tako zbog
toga što su oni strastveni prema poslu kojim se bave i koji im pruža veliki
osećaj samozadovoljstva. U drugim slučajevima, posao je krajnji cilj -
ambiciozni su i žele da dobro zarađuju. Sledeći prioritet za ove muškarce su
njihovi prijatelji, i, iako ne planiraju neizostavno da se ožene u ovim
godinama, emotivne veze su im bitne i oni obično traže ravnopravnost u vezi.
U grupu ”Hranitelj pod pritiskom” spada 18% mladih srpskih
muškaraca, slično evropskom proseku od 17%. Oni nastoje da budu posvećeni
roditelji i imaju prilično tradicionalan pogled na svoju ulogu u porodici.
Veruju da žena odgaja dete bolje nego muškarac i smatraju da je njihova
odgovornost da obezbeđuju novac za porodicu, što im u današnjim uslovima stvara
priličan stres. Muškarci iz ove grupe često su podložni i drugim vrstama
stresa.
Celokupna priča o muškarcima u Srbiji danas je priča o
samopouzdanju i modernim pogledima na život i svet oko sebe. Srpski muškarci
osećaju pritisak, ali iznalaze načine da se sa njim nose, ostavljaju teškoće iz
prošlosti iza sebe i gledaju napred. Više nego ikad se posvećuju neposrednm
okruženju - porodici, prijateljima i kućnom životu, a povrh svega, više nego
ikad su otvoreni da prihvate moderne ideje prezentovane na internetu ili na
kanalima poput „Discovery-ja”, zaključuje Kristijan Kurc.
Srednjoškolci u Beogradu
17% nema problem da bude u društvu homoseksualne osobe
19% sažaljeva homoseksualne osobe
19% ima potrebu da pretuče homoseksualne osobe
16% oseća gađenje u društvu homoseksualnih osoba
Нема коментара:
Постави коментар